כתובת

מושב מגשימים

חשיבות החינוך של הגור בששת החודשים הראשונים

חשיבות החינוך של הגור בששת החודשים הראשונים

במאמר זה נסביר את חשיבות החינוך של הגור בששת החודשים הראשונים.

ששת החודשים הראשונים מהרגע שהגור מגיע הביתה, הם קריטיים מאוד במערכת היחסים בין הגור לבעלים החדשים. תיקון טעויות התנהגותיות של הגור הצעיר יכול לקחת חודשים רבים.

קל מאוד להאשים את הגור או את הגזע: “לברדור מאוד אנרגטי, טריירים מאוד שמחים, אנחנו לקחנו את הגור רק בגלל שקיבלנו אותו בחינם”. האמת היא שכמעט לכל גור יש את היכולת להתאים את עצמו למשפחה, אם המשפחה מוכנה להשקיע את הזמן והאנרגיה בששת החודשים הראשונים.

רוב הבעיות נגרמות בגלל חוסר ידיעה בחשיבות אילוף (תקשורת) בששת החודשים הראשונים ולא רק מגיל שישה חודשים.

זוהי טעות! גורים מוכנים ללמוד מהרגע שהם נולדים. אילוף מוקדם מעצב ומחזק את הקשר בין הבעלים לגור. הפטנט בתקשורת נכונה הוא הלימוד בחיזוקים חיובים, והטמעה של התנהגות חיובית.

הגור החדש את הגור החדש קל מאוד לאלף. הוצא את הבחור הקטן החוצה להשתחרר, האכל אותו 3 פעמים ביום, ולאחר מכן החזר אותו לכלוב טיסה לישון. הוא חייב להיות קשור ברצועה מכיוון שאינו מודע עדיין לסכנות הסביבתיות.
ממש כיף לשחק ביחד, הוא מאוד ישמח לרוץ אחרי כדור, ותמיד ישמח לקק לך את כל הפנים בכל מפגש, והוא הרי כל כך חמוד כשהוא ישן. הצרות מתחילות מגיל שלושה חודשים. רוב הגורים כבר יכולים לרוץ מהר יותר מכל ילד, השיניים כבר חדות כסכין והוא תמיד יבדוק אותנו עד כמה אנחנו רציניים.

בגיל ארבעה חודשים הכלב זריז מספיק כדי לברוח ברגע שהילדים פותחים את הדלת, הוא גם מספיק נועז לגנוב חטיפים מהידיים הקטנטנות של הילדים, או כמובן מהשולחן. בגיל חמישה חודשים גורים מגזע גדול כבר מספיק חזקים לגרור כל ילד או אדם חלש בטיול, במיוחד כשהכלב קשור לקולר.

בגיל שישה חודשים הכלבלב מתחיל להשמיד את כל הרהיטים בבית, לאכול אל כל קצוות השטיח, להעלים ולקרוע את כל זוגות הנעליים והגרביים, ומבלי לשים לב אנחנו אצל הווטרינר בגלל בעיות במעיים שנגרמו בגלל כל הפעילות ההרסנית שלו.

הילדים כבר ממש פוחדים ממנו, אימא כבר נגעלת מכל התעלולים שלו, ואבא כבר מוכן למסור את הכלב לראשון שיבוא.

כל הבעיות האלה יכולות היו להימנע על ידי אילוף ברגע שהגור הגיע הביתה, והיינו יכולים לחסוך לעצמנו הרבה כסף ועוגמת נפש.

שליטה
הדבר הראשון והנכון ביותר לעשות כדי להימנע מכל הבעיות האלה היא ההתאמה של הגזע המתאים לנו.
משפחה פעילה תהיה שמחה יותר עם כלב פעיל, משפחות פדנטיות יותר יעדיפו לא לקחת כלב המזיל ריר ומתבכיין, ומשפחות שקטות ורגישות יהיו שמחות יותר עם גזעים שקטים ועדינים יותר הזקוקים לאילוף קל .

אף על פי כן, אם כבר נעשתה הטעות בבחירת הגזע אין צורך למסור אותו, או להעביר אותו לחצר האחורית, או לצער בעלי חיים. אנו זקוקים להכוונה מקצועית כדי ללמוד ולקבל שליטה פיסית ומנטאלית על הכלב. שליטה פיסית צריכה לכוון את הגור לעשות את הדבר הנכון. וזה לא אומר להרביץ לו עם היד או כל חפץ אחר בשעה שעשה טעות.

שליטה מנטאלית אומרת לפתח מערכת יחסים עם הגור בכדי שירצה לרצות אותך ושהוא יבין שאתה המנהיג.
אם יש לך שליטה מנטאלית, הגור תמיד יסתכל עליך כדי לקבל אישור ולבצע לאלתר את כל הפקודות שלך.

שלוט בגור במספר דרכים:

רצועה וקולר קונבנציונאלי כשהגור קשור ברצועה הוא אינו יכול לברוח לנו. הוא צריך ללמוד עוד בטרם הגיע לגיל שלושה חודשים ללכת עם קולר ורצועה. אם הוא מושך ברצועה יש לשנות את כיוון ההליכה בכל פעם. הטוב ביותר: גש לחנות הקרובה ביותר אלייך ורכוש קולר הנקרא האלטי איתו אין אנו מפעילים כוח, והחשוב ביותר: על ידי הטמעה חיובית של התנהגות אנו נפסיק את המשיכות…

ארוחות

כל הגורים שמחים מאוד עם מתן הארוחה. הם קופצים ומשתוללים לפעמים גם נובחים. זה הזמן ללמדם להתנהג בצורה נכונה, כלומר: אפשר כבר מגיל צעיר מאוד ללמדם את הפקודה “שב” , לפעמים עם קצת עזרה, ורק אז יש להגיש את הארוחה כפרס.

כלוב טיסה

כלוב הטיסה הוא החדר של הכלב, לא ענישה. הוא חשוב לגידול נכון. הכלוב יעיל ללמידה לעשיית צרכים, למניעת נזקים, ועוד המון מצבים קונבנציונאליים בחיי היום יום!

חיי החברה

כלב המצטרף לטיול משפחתי הוא כלב מנומס וחברותי, כלב שיודע להתנהג בחברת אנשים הוא כלב נוח שאפשר לקחת אותו לכל מקום ללא חשש של בעיות התנהגותיות, כמו קפיצות, משיכות, ועוד.

המשך להחזיק את הכלב שלך

כאשר הקשר בין הבעלים לכלב שלו נכשל, ברוב המקרים מסתיים המצב במסירה, ולצערנו לפעמים גם בנטישה ברחוב. זכרו: הכול תלוי בנו.

אם נדאג ללמד ולחנך את כלבנו בדיוק כפי שאנו עושים עם ילדנו, וניגש לבעל מקצוע טוב – לעולם לא נגיע למצב של חוסר אונים !!!

זה יקרה רק אם לא היינו יציבים מספיק בגידול ובחינוך של כלבנו…