כתובת

מושב מגשימים

לכלבים יש גם צרכים פסיכולוגיים

חוץ מהוצאת אנרגיה קונבנציונלית לכלבים יש להם גם צרכים פסיכולוגים

חברת IPD בעלת ניסיון של 30 שנה בתחום של חינוך גורים, ונחשבת לאחת מהמובילות בישראל. אילוף גורים ב- IPD מתבסס על חיזוקים חיוביים, ולא בתנאי לחץ. אנו מאמינים, כי תקשורת נכונה בין הבעלים לכלביהם היא כלי הכרחי להצלחת מערכת היחסים ביניהם. תקשורת נכונה מחייבת הבנה של צרכי הכלב וההתנהגות שלו, בכדי לרתום אותו לעזרתנו. תקשורת זו היא כלי המנחה אותנו בעת חינוך גורים. יש לזכור, כי לכלבים שפה משלהם, ולכן על הבעלים מוטלת המשימה להשתדל ולהבין את צרכי הכלב.

פרמטר חשוב, שאנו נותנים עליו את הדעת, הוא שתהליך אילוף גורים יותאם אישית לבעלים ולכל גזע וגזע של כלב, ויבנה באמצעות חיזוקים חיוביים בלבד. גורי כלבים לומדים אצלנו את ההיררכיה במערכת היחסים עם בני אדם בנוסף לפעולות בסיסיות אחרות כמו ביצוע פקודות לאלתר.
כדי לייצר אמון בין אדם לבין הכלב אנו נוקטים, כאמור, בשיטת אילוף אשר ייחודית ל-IPD תהליך ההטמעה של מעשים חיוביים וללא עונשים. העבודה מבוססת על יצר המשחק שלו (יצר הצייד) כמו כדור, ליטוף, וחיזוק קולי. אך ורק בחיזוקים חיובים בלבד. אנו שואפים להגיע למצב בו הכלב יפעל מתוך רצון לתקשר איתנו ולא מתוך פחד!!!
אילוף גורים ב- IPD מתבצע במתקנים ייחודיים ומותאמים לצורכי אילוף. מתכונת תהליך אילוף גורים יכולה להיעשות אצלנו באמצעות מפגשים או אילוף בתנאי פנסיון.

חינוך גורי כלבים – כמה טיפים עבורכם

עם הגישה הנכונה והסבלנות, חינוך גורי כלבים היא לא משימה קשה כפי שחושבים. להלן מספר טיפים בנושא חינוך גורים בבית:
• חינוך גורים לעשיית צרכים נכונה יתבצע בשיטת תשבחות ולא ענישה. אילוף גורים ע”י צעקות לא ילמד אותם להתאפק, אלא יגרום לאותם גורי כלבים לפחד מכם. עשיית צרכים בבית היא בעיה וכאב ראש אחד גדול לרוב בעלי הגורים. גור שאינו יודע להתאפק הינו מטרד לא קטן, ולפעמים אנשים “פותרים” את הבעיה על ידי מסירת הכלב.
דבר ראשון, צריך להבין את האינסטינקטיביות הביולוגית בהתנהגות של הכלב על מנת להבטיח הצלחה בפתרון הבעיה, וזאת באמצעות שלושה יסודות:
תזמון :
ישנם זמנים מסוימים בהם הגור חייב להתפנות, וזו האחריות שלנו לתת לו את האלטרנטיבה על מנת שהוא ילמד להתפנות בחוץ, בכל פעם ופעם.
1. מיד אחרי שינה. גורים שמתעוררים מתרחקים מהמקום שישנו בו, ואז הם מתפנים.
2. אחרי משחק, ממש בעיצומו של משחק או בכל פעילות פיזית אחרת.
3. אחרי הארוחה. מספר דקות אחרי האוכל או שתייה הם חייבים להתפנות מיד.

מיקום :
הגור מתנה את עשיית צרכיו בהתאם למיקום שאליו הוא מתרגל:
1. שטח : כלבים מסמנים את השטח שלהם על ידי צואה ושתן. חשוב להבין שהגבולות שהכלב מזהה יכולות להיות שונות במקצת מהגבולות שאנו מציבים. אם הגור משתין על הרצפה בחדר השינה הנוסף, הוא כנראה חושב שזה חלק מהשטח של הטריטוריה שלו, ועל ידי שתן הוא מסמן שטח נוסף שלו.
2. ריח : במקרה שלא ניקינו טוב את המקום שהגור התפנה ונשאר שם ריח, הגור יחזור וימשיך להתפנות באותו מקום. כדי למנוע את חזרתו של הגור לאותה נקודת השתנה ניתן להשתמש “בחומץ לבן”. זה יעזור לסלק את הכתם ואת הריח. יש לנקות לאלתר את המקום בחומץ.
3. הרגל : גורים נוטים לחזור פעם אחר פעם לאותה נקודה, היה ערני בזמן שהגור משוטט לו בבית.
חינוך גורים בנושא לעיסת חפצים: כדי למנוע מכלבנו ללעוס ולהרוס להלן מספר טיפים:
• שחק עם כלבך מידי יום במגרש מגודר. שלח אותו לרדוף אחר כדורים (משחק שיתיש את כלבך מבלי שאתה תזיע יותר מידי)
• טייל עם כלבך. טיול עם הכלב אמור להיות יותר מסיבוב קצר לעשיית צרכים. הקפד ללכת עם רצועה (חשוב ליצירת התקשורת והחיבור בינך לבין כלבך). הייה סובלני במהלך הטיול ותן לכלבך את הזמן להריח ולהכיר.
• הקפד לתת לכלבך גירויים מחשבתיים. למד את כלבך מספר פקודות או טריקים והקפד לתרגלם על בסיס יומי. אם יש לך את האפשרות – התחל שיעורי אילוף אצל מאלף.
• תן לכלבך משחקים אישיים והקפד לחדשם מידי פעם.
• שחק עם הכלב במשחקים ועודד אותו לשחק איתם.
• שקול לתת לו משחקים הבנויים מאוכל (עצמות למינן) ובכך תעודד אותו ללעוס את המשחק ולא חפצים אחרים לא רצויים.
חשיבות החשיפה לגור, מה זה, ומדוע זה חשוב מאוד!!!

התחל בחשיפה לגור מיד שבוע לאחר שקיבלת את הגור ( בגיל 7 או 8 שבועות ), הוצא אותו תחילה רק באור יום, ושחק איתו מעט בחוץ, הדבר דורש מעט זמן אבל שווה את המאמץ. זכרו חשיפה- זה המפגש של הגור עם העולם החיצון-חשיפה מוגזמת עלולה לגרום את ההפך.
בגיל 8 שבועות :
הליכה ללא רצועה בלבד, בחר מקום רגוע יחסית כמו: מקום עם דשא גבוה, עבור מעל תל קטן או בול עץ. עודד אותו לכל אורך הדרך בחיזוקים חיוביים, בגיל הזה התשוקה של הגור להיות ליד הבעלים מאוד חזקה. נצל זאת וזכור, ההליכה אינה צריכה להיות יותר מ-20 דקות.
בגיל 9 שבועות :
טיול נוסף, הפעם נסה למצוא פרדס או חורשת עצים. הוא חייב מפעם לפעם לטפס מעל בולי עץ, לטפס על גבעות נמוכות ,לעבור כל מיני מכשולים שיכולים להיות לאתגר עבורו. הזדמנות טובה בחורף, שלוליות קטנות, שיחים גבוהים ועוד, לא יותר מ-20 דקות ביום.
בגיל 10 שבועות :
כמעט אותו הדבר כמו בגיל 9 שבועות אבל מעט יותר קשה. מפעם לפעם התחבא לרגע ממנו, וכאשר אתה מאחורי עץ. שים לב אם הוא רואה אותך, ומתחיל לחפש, אם הגור אינו מחפש אותך שרוק לו או קרא לו בשמו והמתן שיתחיל לחפש אותך, כמובן ברגע שהוא מגיע המון חיזוקים חיובים. משחק זה ילמדו להיות ערני ולרצות לשמור תמיד על קשר עין עימך. וחיזוק הקשר בין הבעלים לגור החדש.
בגיל 11 שבועות :
קח אותו לשחייה במים מתוקים, היכנסו ביחד למים כשהגור על הידיים ולאט לאט למד אותו לשחות-לא במים עמוקים מידי. בסוף הרחצה יבש אותו היטב בכדי שלא יתקרר הגור.
בגיל 12 שבועות :
קח אותו לטיול בחוות סוסים או לרפת, עופות או כל דבר אחר שאתה יכול למצוא, החזק אותו ברצועה בכל מהלך הטיול, ודא שהו לו מתקרב מידי לחיות תן לו לרחרח. תדאג שבמהלך הטיול הגור רגוע לא יותר מ-20 דקות ביום.
בגיל 13 שבועות :
קח אותו ברצועה לעיר, לך איתו ברחוב הראשי (מדרחוב) עם תנועה של הולכי רגל. תן לו הזדמנות לשמוע ולראות כלי רכב, טיול זה בפעם הראשונה צריך לא לעבור את ה-10 דקות. שבמהלך הטיול הגור מקבל המון חיזוקים חיובים על האומץ הנפלא שלו.
בגיל 14 שבועות :

קח אותו לחוף הים או למקום הומה אדם שהגור לא היה בו מעולם, למשל לחזית של בית הספר בדיוק בסיום הלימודים, תן לאנשים ללטף ולחבק אותו.
בגיל 15 שבועות :
טיול נוסף לעיר.
בגיל 16 שבועות :
הגור קיבל ניסיון רב, מן הסתם הוא חווה סוגים שונים של חשיפה, עם נהגת כפי שכתבתי אז למידת אותו את השלב החשוב ביותר בחייו, הוא ספג שלל ריחות חדשים וניסיון לכל החיים.
מגיל 17 ועד 21 שבועות :
זה לא הזמן או הגיל הנכון לחשיפה לרעש מטוסים או טיסה או לביקורים מיותרים אצל הווטרינר כל דבר שעלול לגרום לאיום על הכלבלב שלילי ביותר בגיל הזה. זו תקופה שצריכה להיות יחסית שקטה בחייו…
דברים נוספים שניתן לעשות וחשוב להטמיע בגור :
אמבטיות : למד את הגור להיות רגוע בזמן השטיפה, חשוב לחשוב על הכול לפני תחילת האמבטיה כמו: שטיח נגד החלקה, סוג השמפו, טמפרטורת המים ועוד.
ציפורניים : אנו חייבים לקצוץ ציפורניים מהיום שהגור הגיע הביתה, עשה זאת כל שבוע לאט לאט, אל תמציאו תירוצים כמו: אני לא יודע, אני מפחד לפצוע אותו. כל אחד מאיתנו צריך ללמוד כיצד לעשות זאת נכון מבלי לפצוע את הכלב.
הברשה: יש הבריש את הכלב מגיל צעיר ולאט, מומלץ על שולחן או בזמן הגשת הארוחה, לא להילחם ולא להבריש בחוזקה,עשה זאת בעדינות ובסבלנות.
חיסונים וטיפולים בקרציות ופרעושים : מיד עם הגעת הגור יש לבחור לנו את הווטרינר הקבוע, לשוחח ולהתחיל סידרת חיסונים, וטיפולים נגד קרציות ופרעושים,
נ.ב- למשפחות שיש ילדים קטנים לא מומלץ לשים קולר נגד קרציות עדיף אמפולות…
משחקי תקשורת : אנו ממליצים בחברת I.P.D להתחיל משחקי תקשורת מגיל 7-8 שבועות, להיפגש עם בעל מקצוע ולקבל הנחיה כיצד לגדל גור בצורה נכונה, ולהטמיע התנהגות חיובית בגור