כתובת

מושב מגשימים

7 דברים מוזרים שכלבים עושים

7 הדברים המוזרים ביותר שכלבים עושים

כלבים הם בעלי חיים מקסימים וחלק גדול מהחן שלהם מקורו דווקא באותן התנהגויות בלתי צפויות שלא תמיד קל לנו להבין ולעיתים נראות לנו מנוגדות לכל היגיון, אפילו זה הכלבי…

אבל האמת היא שבדרך כלל דווקא יש להתנהגויות האלו היגיון והן אפילו יכולות לרמוז לנו על כך שאנחנו עושים משהו לא בסדר או שהגיע הזמן לקחת את הכלב לבדיקה…

1. כלב שרודף אחרי הזנב של עצמו

כשכלב רודף אחרי הזנב של עצמו, זה אולי נראה לנו כמו משחק ותו לא, אך האמת היא שההתנהגות הזו בדרך כלל מעידה על כך שהכלב משועמם ובעיקר לא מוציא מספיק אנרגיה. אם הוא עושה על זה על בסיס קבוע, סימן שאתם צריכים למצוא לו שעשוע חדש כמו משחק האכלה או פשוט לטייל אתו יותר.

2. כלבים שאוכלים את הקקי של עצמם או חיות אחרות

בניגוד לבני אדם, כלבים ורוב החיות לא מקשרים ריח של צואה לריח לא טוב ועבורם מדובר בערוץ תקשורת נוסף (לכן הם גם מרחרחים אחד את השני). למעשה, כלבות ממליטות עשויות לאכול את ההפרשות של הגורים שלהן או ללקק את אזור פי הטבעת שלהם כדי לעזור להם להתנקות.

כלבים מסוימים ממשיכים בהתנהגות זו גם כאשר הם גדלים, אך אכילת קקי (לפעמיים גם של חיות אחרות בבית) יכולה גם לרמוז על תנאי מחיה ירודים ומחסור בתזונה איכותית. לכן חשוב לבדוק בדיוק איזה מזון הכלב שלכם צריך ולהקפיד להאכיל אותו במרווחים קבועים.

גם כלב שנשאר יותר מדי זמן בתוך הבית עלול לאכול את הקקי של עצמו במטרה להסתיר את מה שעשה. אם זה קורה גם בחוץ, יכול להיות שמדובר בכלל ב"הפוך על הפוך" והכלב עושה את זה כדי לקבל תשומת לב מכם! שימו לב שאתם לא תקועים במסכים או מקדישים תשומת לב בעיקר לאדם שלצדכם…

אם נזיפה והרחקה של הכלב מהקקי לא עוזרת, ייתכן ומדובר בבעיה רפואית ויש ללכת לבדיקה אצל וטרינר.

3. ליקוק קירות או מתכות

ליקוק של שטח או רצפה שזה עתה ניקיתם משאריות אוכל הוא לא מחזה נדיר, אבל כלב שמלקק מתכות או קירות זה כבר סיפור קצת יותר משונה… מלבד החשודים העיקרים של שעמום וחוסר פעילות (כמו שכבר למדנו), ייתכן שמדובר באנמיה של ממש, או במילים אחרות, מחסור בברזל!

כאן ייתכן ותאלצו להשתמש באנטיביוטיקה או תרופות אחרות שייתן לכם הווטרינר. במקרים מסוימים יהיה אף צורך בעירוי של מנת דם.

4. כלב בוהה בקיר או בנקודה אחרת

בניגוד לסעיף הקודם, כאן מדובר בהתנהגות קצת יותר נפוצה. בדרך כלל הכלב שלכם פשוט יישמע או ייראה משהו שאתם לא שמים לב אליו. לדוגמה, חרק או מכרסם שהחליטו למצוא להם בית חדש בתוך הקיר…

אם ההתנהגות הזו חוזרת על עצמה, יכול להיות שהכלב סובל מבעיה תפקודית קוגניטיבית (CCD), הדבר נפוץ בעיקר אצל כלבים מעל גיל 10, בדומה לאנשים זקנים שעשויים לסבול מבלבול או חוסר התמצאות. 

כאשר כלב צעיר יותר בוהה בקיר ללא הפסקה ייתכן כי מדובר בסוג של אובססיה שדורשת טיפול התנהגותי.

5. כלב גורר את הישבן על הרצפה

ההתנהגות הזו אולי נראית מצחיקה, אך כאשר היא חוזרת על עצמה היא יכולה להעיד דווקא על מצב לא בריא באזור הרגיש של פי הטבעת, שם נמצאים שקים מיוחדים שכנראה משמשים להפרשת ריח וסימון טריטוריה. חשוב מאוד לקחת את הכלב שלכם לווטרינר ולבדוק מדוע הוא לא מצליח לרוקן את השקים האלו. לעיתים ייתכן ויהיה מדובר בטפילים, ולכן חשוב לבדוק בהזדמנות הזו שהוא קיבל את כל החיסונים הסטנדרטיים.

6. כלב רודף אחרי מכוניות או אופניים

לא נדיר לראות כלבים שרודפים אחרי מכוניות או אפילו כלי תחבורה מאוד מסוימים כמו אופניים… החדשות הטובות הן שההתנהגות הזו לא בהכרח מעידה על בעיה התנהגותית, ורדיפה אחרי כל מה שזז במהירות היא חלק מהאינסטינקט הבריא של הכלב.

על מנת לצמצם את ההתנהגות הזו ולמנוע תאונות, שחקו עם הכלב והקדישו לו יותר תשומת לב גם כשהוא נמצא בתוך הבית. אם ההתנהגות הזו בכל זאת נמשכת, ייתכן כי מדובר בטראומה קודמת שמקורה בהיתקלות או תאונה שאתם אולי אפילו לא מודעים לה (לדוגמה אצל הבעלים הקודמים).  במקרה זה קחו את הכלב למומחה התנהגותי על מנת שגם לכם וגם לו יהיה טוב יותר.

7. כלב נובח כאשר מתקרבים לאוכל שלו 

כלבים מסוימים נובחים כאשר חיות אחרות בבית מתקרבות לכלי האוכל שלהם, אך כאשר הוא נובח על הבעלים או אורחים שעושים זאת, זה כבר פחות צפוי ועשוי להיות אפילו מביך…

גם כאן לא מדובר על התנהגות יוצאת דופן: כלבים רבים רואים באוכל שלהם את המשאב היקר ביותר והדרך העיקרית שלהם לשרוד למעשה, ייתכן כי גם כאשר אורח יתקרב למטבח בו אנחנו נוהגים להכין אוכל הכלב יפגין התנהגות דומה עד שיכיר אותו.

על IPD

IPD בניהולו של אמיתי טל מספקת מגוון גדול של שירותי אילוף כלבים ושירותים נוספים עבור בעלי כלבים. מלבד שיעורי אילוף לכלבים וגורים, תוכלו גם לקבל שירותי פנסיון, אילוף כלבים בפנסיון, עם אילוף וטיפולים מיוחדים לחיזוק הכושר של הכלב או החלמה לאחר פציעה.

תוכלו ליצור עימנו קשר דרך הפרטים למעלה ונשמח להפוך אתכם לחלק ממשפחת הלקוחות המרוצים שלנו